Blog - mechanika

Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.

KhakiTrick #12 W walce używa się inteligencji

29-01-2010 22:56
15
Komentarze: 18
W działach: KhakiTrick, mechanika, poradnik
KhakiTrick #12 W walce używa się inteligencji
Zawsze tak uważałem i bardzo nie lubiłem kiedy system psuł mi zabawę.  G: "Ten gość utyka więc uderzam w jego lewą nogę i... Trafiam!" MG: "Dobrze - rzuć na lokację trafień" G: "Prawa ręka" albo G: "Ten gość to pewnie pijak. Uderzam pięścią w jego nerkę" "Trafiłem w głowę" Pozostaje zawsze strytelling ale ten też ma swoje wady. Zawsze chciałem połączyć jedno z drugim i dlatego opracowałem system 1K. Jak na razie sprawdził się w walce z zombiakami. Jedna z zasad która wzbudziła tam mieszane emocje było połączenie i z...

Zombi Survival Horror #3 - Walka

07-01-2010 17:58
3
Komentarze: 0
W działach: zombie, warhammer, mechanika
Zombi Survival Horror #3 - Walka
Przeczytaj najpierw: Wprowadzenie Tworzenie postaci Walka Zaskoczenia tutaj nie będzie. Walka rozgrywana jest w teście przeciwstawnym w którym porównuje się potencjał bojowy obu postaci i dodaje do niego k10. Wynika to z tego, że na walkę składają się wszystkie cechy związane z postacią zarówno jedną jak i drugą, posiadany sprzęt i wyszkolenie w jego posługiwaniu. Przewaga w zręczności jednej postaci może stracić na znaczeniu przy uzbrojeniu drugiej. Do tego wszystkie (jak zawsze i w każdym systemie) jest aspekt szczęścia i losowości. Tutaj jest to k10. To bardzo dobra kostka i bardzo dobry...

Zombie Survival Horror #1 - wprowadzenie

05-01-2010 22:31
8
Komentarze: 2
W działach: warhammer, zombie, mechanika
Zombie Survival Horror to pewna konwencja w której postacie graczy walczą o przetrwanie. Można ją wykorzystać chyba w większości systemów. Ostatnio zdarzyło się to u nas w Warhammerze. Niestety system WFRP 2ed.(a nasi gracze lubią se turlnąć od czasu do czasu)  nie jest zbyt przyjazny tej konwencji. Chodzi o liczne rzuty, długie liczenie, sprawdzanie cech, statystyk i obliczanie ran. Lubię każdy system dopóki nie przeszkadza w tworzeniu klimatu. Aby opisać stosy ciał zombiaków zbierające się przed walczącymi graczami potrzebowałem innego systemu. Więc zrobiłem taki system.  W na...