» Blog » Teoria napięć fabularnych
26-04-2012 02:08

Teoria napięć fabularnych

Odsłony: 4

Filmik spodobał się u mnie na blogu więc wrzucam tutaj. Może wam też przypadnie do gustu. 
1
Notka polecana przez: Grimdark
Poleć innym tę notkę

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
PMS - Postaci Mają Stresa.
Jest też coś o napięciu.
26-04-2012 10:42
Albiorix
   
Ocena:
+6
Wydaje mi się że w zapale budowania teorii i mówienia o niej przez minut trzynaście, zaczynacie podciągać pod pojęcie "napięcia fabularne" 3 garści losowych porad na temat grania w ogóle, budowania postaci, budowania fabuły wciągania graczy w fabułę itd. O ile wszystko chyba jest dość słuszne i zacne, to równie dobrze 3/4 z tego mogłoby się znaleźć pod tytułem "teoria robienia klimatu na sesji" albo "teoria aktywowania graczy" albo "teoria zależności między pizzą a klimatem sesji".
26-04-2012 11:33
Bielow
   
Ocena:
+2
Po pierwszych kilku minutach odwróciłem się na_pięcie i poszedłem. Tracisz styl Khaki i stawiasz na ilość a nie jakość.

A dobry klimat i napięcie idzie zrobić nawet jeżeli gracze nie zrobią "dobrej postaci". Wszystko to kwestia przemyślania paru spraw i dopasowania postaci graczy do swoich potrzeb.
26-04-2012 13:05
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+9
Łomatko - to po to ględzisz prawie kwadrans?

Nie oglądajcie:
1) postacie powinny mieć różne cele i wartości, a MG powinien wykorzystywać odmienne motywacje bohatera, żeby zmuszać go do dokonywania trudnych wyborów.
2) postacie nie powinny zbytnio ciągnąć w swoją stronę, tylko godzić się na jakiś kompromis i wspólny mianownik, bo w przeciwnym wypadku grozi to rozwaleniem sesji, kiedy każda postać będzie szła w swoim kierunku. MG może im pomóc dając jakieś zahaczki.

To samo można było powiedzieć w dziesięć sekund, zamiast międlić ponad trzynaście minut o niczym.

Strasznie słaby materiał.
26-04-2012 14:07
Malaggar
   
Ocena:
+6
@Adam: Powiedziałem to szybciej niż w 10 sekund!
26-04-2012 14:21
Khaki
   
Ocena:
0
Wspominałem o tym ale to ważne więc powtórzę. Nie generuje tutaj nowych treści. ta "teoria" ma jedynie nazywać rzeczy. Uważam że metafora jest ciekawa i ułatwia rozmawianie. Gry fabularne to skomplikowany konstrukt myślowy i czasami trudno jest ubrać jego aspekty w słowa. Metafora jest tutaj (imho) dobrym narzędziem.
04-05-2012 22:17
Kamulec
   
Ocena:
0
Kwadrans o recepturkach, kiedy do dobrego napięcia potrzebny jest przetwornik.

Do stworzenia dobrego napięcia wystarczy kazać postaciom uciekać. Postać nie musi być dobrze przemyślana, o ile gracz będzie się z nią identyfikował.
28-06-2012 20:46

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.