» Blog » Edukacyjna gra fabularna
07-08-2012 02:40

Edukacyjna gra fabularna

Odsłony: 4

Edukacyjna gra fabularna

Hej. Piszę grę fabularną która będzie uczyć przedsiębiorczości. Jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało zapraszam was do przejrzenia rozdziału z opisem świata wersji alfa podręcznika.

 

https://docs.google.com/document/d/1MDDIT2tnZ1htIwnwwNejh45Xmd--NN0wH9kMFtMZ5Ls/edit

 

Wasz feedback mile widziany.  Jak macie konto googla możecie poprosić o dostęp do dokumentu. Zrobiłem też video prowadzające ale go tutaj nie umieszczę bo nie umiem. 

 

http://youtu.be/tc-LAYDYSO0

 

Pewnie się pod tym potem wywiąże dyskusja na temat tego czy gra fabularna może uczyć. Wypowiedziałem się w tym temcie tutaj:

http://www.master-mind.in/75-edu-rpg.html

Więc jak chcecie poznać moje zdanie to krótko odpowiem że "Nie". A po dłuższą odpowiedzi oraz uzasadnienie dlaczego wtekim razie robie grę edukacyjną zapraszam na Master Mind.

 

To co? To chyba tyle? Jakies pytania? 

Komentarze


kbender
   
Ocena:
+3
Czy można grać Republiką Federalną Niemiec i w ile tur wykupuje się południową Europę?

Czy w ramach projektu ktoś byłby zainteresowany karcianką "Crisis Wars" w której gracze wcielają się we właścicieli banków centralnych i starają się utopić sąsiadów poprzez podwyższenie kosztów obsługi ich długu do absurdu?
07-08-2012 08:57
Khaki
   
Ocena:
0
Nie i nie

Nie ma tur i nie gra się państwami a postaciami. Nie jestem pewien ale to RFN to żart tak?
Aż tak daleko nie odeszliśmy od erpega.

O Crisis Wars nie słyszałem.
07-08-2012 10:30
Szponer
   
Ocena:
+1
Z tego, co słyszałam, to zapowiada sie bardzo fajna gra. Jestem jak najbardziej za nauka o przedsiębiorczości. Jeszcze nie słyszałam o szkole, które miałaby pomysł na nia, a może wyjdzie cos, co pomoże w nauce.
07-08-2012 10:42
kbender
   
Ocena:
+2
Sorry, strasznie niszowy żart wrzuciłem.

Strasznie mnie intryguje, skąd pomysł na uczenie przedsiębiorczości przez RPG.

Edit: Bundesrepublik Deutschland to oficjalna nazwa tego co my nazywamy Germanią.
07-08-2012 10:42
Krzyś
   
Ocena:
0
Przyznaj się Khaki, po prostu chcesz młodych biznessmanów wciągnąć w RPGi ;D

A tak na serio:
Jaki jest target tej gry? Uczniowie gimnazjów/liceów, studenci, czy pracownicy firm (szkolenia?)?

Nie za bardzo mogę się przyczepić do czegokolwiek w opisie świata. Może troszkę infantylność niektórych opisów, dobrze by było gdyby jakiś bardziej zręczny językowiec przejrzał te teksty przed puszczeniem.

Jedynie co mnie tak na prawdę nurtuje to to, że podręcznik rokuje się na dość obszerny- nie wiem czy w grze której celem jest edukacja i 'uzupełnienie' nauki przedsiębiorczości taka 'obszerność' jest wymagana. Ale Ty wiesz lepiej jakie miałeś wytyczne. Ja tylko nie wiem czy uczniom będzie się chciało tyle czytać.

No i ogromna pochwała za tekst przykładowej sesji na końcu- mi zawsze takie coś pomaga, a pomysł z tłumaczeniem na bieżąco tego co się dzieje w grze jest świetny. (może gdzieś już był, ja nie widziałem) Taki przykład z sesji mógłby być nawet obszerniejszy, albo mogłoby ich być więcej.
07-08-2012 11:32
Khaki
   
Ocena:
0
Target gry: młodzież gimnazjalna 16/17 lat

Gra uzupełnia zajęcia (nie zastępuje ich bo to ie możliwe).

Bardzo zręczny językowiec już to przegląda i stale coś poprawia.

Podręcznik faktycznie rokuje na obszerność. Ostatnio skróciliśmy tworzenie postaci o połowę.

Pomysł na tekst przykładowej sesji mój. Wcześniej sesja była rozpisana nie od punktów a od liczb. Każde zdanie miało swoją liczę. Po przykładowej sesji był rozpisane co się kiedy działo. Pomysłem kierowniczki projektu było zrobić to w tabelce obok siebie. Też mi się podoba.
07-08-2012 12:37
Krzyś
   
Ocena:
0
16/17 lat to już liceum ;P
I jeśli to faktycznie target, to na pewno pewne ... 'skróty' podręcznika będą dobre. Bo młodzieży w szkołach na 100% (choć to bardzo, bardzo przykre :/) nie będzie się chciało dużo czytać, ZWŁASZCZA jeśli sesje E.U.Ropy będą tylko dodatkiem, czymś nieco ponad programowym.

Niech tych przykładów z sesji będzie więcej. Bo z nich się idzie najwięcej nauczyć jak zagrać.
07-08-2012 13:26
Aure_Canis
   
Ocena:
+1
16/17 to nie gimnazjum, szkoły średnie.

Wrzucanie filmów z youtuba do html:

a) włączasz filmik,
b) klikasz "udostępnij" pod filmikiem,
c) klikasz nowo wyświetloną opcję "umieść",
d) ctrl+c ctrl+v.
07-08-2012 13:31
Khaki
   
Ocena:
0
No dobra Aure. Zrobię punkt po punkcie. Podejrzewam że zapomniałeś o jakiś podpunktach ale sprawdzimy.
07-08-2012 14:42
Khaki
   
Ocena:
0
A jednak nie - bo działa. Czary! Magia!
07-08-2012 14:43
Aure_Canis
   
Ocena:
0
Nikt mi nie ufa. : (
07-08-2012 14:58
Kamulec
   
Ocena:
0
Intercoś w 6:40. Co tam pada za słowo i czy ono na pewno funkcjonuje w polskim?

Jestem zwolennikiem integracji europejskiej, ale czy jest to podręcznik propagandowy?
07-08-2012 16:29
Szponer
   
Ocena:
+2
To słowo 'integracji', wydaję mi się, że Khaki trochę niewyraźnie je wypowiedział. Mogło też chodzić o 'interrogację', ale nie pasuje do kontekstu :P

'Język polski' piszemy małą literą.
07-08-2012 17:24
Khaki
   
Ocena:
0
To nie jest podręcznik propagandowy. To podręcznik fantastyczny przedstawiający fikcyjną, wymyśloną przyszłość.
UE i jej wizja jest inspiracją.
07-08-2012 18:27
Bielow
   
Ocena:
+1
Dyskusja "wywiąrze" się niewątpliwie.... Ech.
07-08-2012 18:40
Kamulec
   
Ocena:
0
@Khaki
Zastanawiam się po prostu, czy jeżeli coś ma edukować, wizja nie powinna być prawdopodobna. O jakie kraje rozszerzyłeś UE?
07-08-2012 20:52
Khaki
   
Ocena:
0
W podręczniku jest mapka.

Co masz na myśli pisząc "pradopobodna"? Chodzi Ci o to aby była to przyszłość jak najbardziej prawdopodobna?
Dlaczego uważasz że im bardziej prawdopodobny będzie świat tym bardziej będzie edukować?

Po części się zgadzam. Doświadczenie z podobnego świata łatwiej jest zgeneralizować na własne doświadczenie życiowe. Ale do tego nie potrzebna super prawdopodobnego świata.

Trzeba było zbalansować świat który dostarczy sensacyjnych przygód i scenariuszy (szans i zagrożeń dla firmy) a takiem "prawdopodobnym".

To słowo pisze w nawiasie i pytam o nie bo to słowo płatka. Często używamy go lekkomyślnie. Nie podejrzewam Ciebie o to ale może je zmienimy na jakieś inne?
07-08-2012 22:11
Szponer
   
Ocena:
0
Mam podobne wątpliwości, co Kamulec, jednakże po przeczytaniu wersji alfa uznałam, że kurczę, fajnie byłoby tak zagrać. Osobiście uważam, że jednak łatwiej się będzie odnaleźć w rzeczywistości, która bardziej odbiega od naszej, będzie można czuć się swobodniej po prostu (przynajmniej ja tak mam).

Edit: duży prywatny plus za promowanie ekologicznego trybu życiu.
07-08-2012 22:18
Kamulec
   
Ocena:
0
Pomijając kwestię zamawiającego i limitu czasu.

Jestem zdania, że w grze edukacyjnej świat powinien być wiarygodną wizją przyszłości, z uwzględnionymi skutkami jawnie wprowadzonych zmian. Inaczej gra obok funkcji edukacyjnej staje się narzędziem dezinformacji.

Co mi się rzuciło w oczy:
- niedobór ropy może powodować stopniowy wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną, nie uzasadnia to jednak nijak uruchomienia od razu starych elektrowni. Choćby na wyprodukowanie samochodów na prąd trzeba czasu.
- za mało wg mnie widać w tekście o energii odnawialnej
- złoża uranu starczą na dłużej, nawet jak zwiększyć zużycie
- mapa z rozszerzenie UE jest, ale nie ma legendy
- ani Indie, ani Chiny nie są rządzone przez szaleńców (sam też nie wspominasz, by tak było), więc nie użyją broni atomowej, szczególnie w walce z posiadającym ją wrogiem
- w elektrowniach atomowych potrzeba mniej wzbogaconego uranu. Co ważniejsze, państwa nie pozbywają się broni atomowej, bo to nie ma sensu.
- nie da się za pomocą ataku cybernetycznego unieszkodliwić arsenału taktycznej broni jądrowej

Mam wrażenie, że ruszanie kwestii militarnych jest zbędne w kontekście gry tego typu.
08-08-2012 03:03
Khaki
   
Ocena:
0
Odpowiadam w kolejności:
- nie rozumiem - nie wiem jakiego akapitu to się tyczy
- słusznie - dodam więcej
- przy obecnym zużyciu (2,5% energii na świecie) starczy go na 50 lat. Zakładam że w świecie e.u.ropa powstało więcej elektrowni i wzrosło zużycie i zapasy wyczerpią się w 20 lat.
- jest wile waznych ale niewygodnych tematów. Np religia. Wspominamy o nich i ich nie rozwijamy aby nie urazić nikogo niczym. Jest sporo niedomówień które nie mają znaczenia dla przebiegu sesji. Rozszerzenia UE to jedno z nich.
- szaleńcy rządzący mocarstwami - bywało i tak - dlaczego uważasz że to nieprawdopodobne?
- w jakim sensie "nie ma sensu" pozbywanie się broni atomowej?
- atak cybernetyczny - też miałem wątpliwości. usunę.
08-08-2012 12:52

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.