Khaki moja stronablogwieści (2)artykuły (8)rankingkolekcjalista życzeńaktualnie gram i czytam » Blog » Teoria napięć fabularnych 26-04-2012 02:08 Teoria napięć fabularnych Odsłony: 4 Filmik spodobał się u mnie na blogu więc wrzucam tutaj. Może wam też przypadnie do gustu. 1Notka polecana przez: Grimdark Poleć innym tę notkę Komentarze 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +1 PMS - Postaci Mają Stresa. Jest też coś o napięciu. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-04-2012 10:42 Albiorix Ocena: +6 Wydaje mi się że w zapale budowania teorii i mówienia o niej przez minut trzynaście, zaczynacie podciągać pod pojęcie "napięcia fabularne" 3 garści losowych porad na temat grania w ogóle, budowania postaci, budowania fabuły wciągania graczy w fabułę itd. O ile wszystko chyba jest dość słuszne i zacne, to równie dobrze 3/4 z tego mogłoby się znaleźć pod tytułem "teoria robienia klimatu na sesji" albo "teoria aktywowania graczy" albo "teoria zależności między pizzą a klimatem sesji". [pokaż treść] [kto ukrył] 26-04-2012 11:33 Bielow Ocena: +2 Po pierwszych kilku minutach odwróciłem się na_pięcie i poszedłem. Tracisz styl Khaki i stawiasz na ilość a nie jakość. A dobry klimat i napięcie idzie zrobić nawet jeżeli gracze nie zrobią "dobrej postaci". Wszystko to kwestia przemyślania paru spraw i dopasowania postaci graczy do swoich potrzeb. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-04-2012 13:05 AdamWaskiewicz Ocena: +9 Łomatko - to po to ględzisz prawie kwadrans? Nie oglądajcie: 1) postacie powinny mieć różne cele i wartości, a MG powinien wykorzystywać odmienne motywacje bohatera, żeby zmuszać go do dokonywania trudnych wyborów. 2) postacie nie powinny zbytnio ciągnąć w swoją stronę, tylko godzić się na jakiś kompromis i wspólny mianownik, bo w przeciwnym wypadku grozi to rozwaleniem sesji, kiedy każda postać będzie szła w swoim kierunku. MG może im pomóc dając jakieś zahaczki. To samo można było powiedzieć w dziesięć sekund, zamiast międlić ponad trzynaście minut o niczym. Strasznie słaby materiał. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-04-2012 14:07 Malaggar Ocena: +6 @Adam: Powiedziałem to szybciej niż w 10 sekund! [pokaż treść] [kto ukrył] 26-04-2012 14:21 Khaki Ocena: 0 Wspominałem o tym ale to ważne więc powtórzę. Nie generuje tutaj nowych treści. ta "teoria" ma jedynie nazywać rzeczy. Uważam że metafora jest ciekawa i ułatwia rozmawianie. Gry fabularne to skomplikowany konstrukt myślowy i czasami trudno jest ubrać jego aspekty w słowa. Metafora jest tutaj (imho) dobrym narzędziem. [pokaż treść] [kto ukrył] 04-05-2012 22:17 Kamulec Ocena: 0 Kwadrans o recepturkach, kiedy do dobrego napięcia potrzebny jest przetwornik. Do stworzenia dobrego napięcia wystarczy kazać postaciom uciekać. Postać nie musi być dobrze przemyślana, o ile gracz będzie się z nią identyfikował. [pokaż treść] [kto ukrył] 28-06-2012 20:46 402713402725402737402754402758404245415677 Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.